22. sep. 2013

Gå lige ud og hør her! (uge 39)

Smith Westerns d. 27.09.13

 Det er søndag og alt går cirka lige så langsomt det plejer på en søndag. Jeg har indtil videre formået at fodre mig selv, tage et bad og kravle tilbage i seng med computer og høretelefoner og nu er det allerede midt på dagen. Jeg kom hjem i nat efter en aften på Ideal Bar, der var lige vel stoppet med bands. Omend det var gode bands som Mount Rushmore Safari og Sort Kat Hvid Kat, var det dog en kende svært at fordøje den hidsigt udskiftende 13 (seriøst!?) retters menu som festivalkonceptet Copenhagen Beat havde valgt at diske op med. Jeg tumlede senere ind af døren herhjemme til lyden af Father John Misty i mine øretelefoner og jeg kan nu konstatere at der er mere for fans af det skæve og dekadente i koncertkalenderen for næste uge. Tjek efter og gå ud og bliv fornøjet!


Tir 24: A Place to Bury StrangersLoppen kl 21 for 140 kr.
Mørk insisterende støjrock.

Ons 25: Delorean i Lille Vega kl 21 for 130 kr.
Sommerlig dansabel synth og stenet indierock i kærligt favntag.

Tor 26: Editors i Store Vega kl 20 for 275 kr.
Dyster rock med fængende melodier og eksplosiv energi (i hvert fald i bagkataloget...)

Tor 26: Balmorhea + JBM + Waldo & MarshaLoppen kl 21 for 0 kr.
Christiania fejrer fødselsdag med tre spændende navne indenfor instrumental indie folk, alternativ singer/songwriter og shoegaze - helt gratis!

Fre 27: Smith Westerns i Lille Vega kl 21 for 130 kr.
Sødmefuld poprock der trækker på nogle klassiske forgængere som Beatles og Pink Floyd.

Lør 28: Eivør & Ginman i Koncerthuset kl 20 for 245 kr.
En af de smukkeste stemmer i forening med en af de dygtigste instrumentalister i noget jeg forestiller mig er dramatisk og dyster elektronisk jazz.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar