6. okt. 2013

Gå lige ud og hør her! (uge 41)

Washed Out 9.10.13 Lille Vega


Goddag, jeg er lige vendt tilbage fra 50'erne. I nat var jeg omgivet af strutskørter, anderumper, læderjakker og 1500 svingende numser. Jeg er ikke rockabilly til hverdag (eller fest sådan set), men for dælen det er sjældent at se så mange feststemte og danseglade mennesker på et sted og når Vega åbner huset op som de gjorde i går, så kan det sgu godt ske, at jeg hopper i swingkjolen igen og danser med. Og mand, det er sgu en gedigen gang underholdning for alle når Silas Bjerregaard (Turboweekend), Steffen Westmark (The Blue Van), Frederik Vedersø (The Eclectric Moniker), Christian Hjelm og Ida Gard forener sig med Keld Heick på scenen! Før tidsrejsen nåede jeg også at få gode oplevelser med Fribytterdrømme, The Shaking Sensations og EF. Næste uge bliver nok med lidt mindre tempo og en weekend tilbage i gamle Aarhus med veninderødvinshygge. Men her er da alligevel mine anbefalinger til ugen plus en anbefaling om at besøge denne Facebookgruppe, som er for alle der indimellem savner inspiration eller følgeskab til koncerter i København. Bliv medlem og inviter alle dine koncertglade venner!! Man kan i øvrigt også følge MusikLarm på Facebook.  


Ons 9: Deptford Goth i Ideal Bar kl 20 for 90 kr. (inkl øl)
Chillet elektronisk pop i samme univers som James Blake.

Ons 9: Washed Out + Sekuoia i Lille Vega kl 21 for 180 kr.
Mere elektronisk chillwave men varmere og blødere. 

Tor 10: Asteroid #4 + The Blue Angel LoungeLoppen kl21 for 80 kr.
Psykedelisk rock og mørk tungsindig rock som også var Roskilde anbefalingerne.

Tor 10: Tales of Murder and DustDrone kl 21 for 0 kr.
En slags psykedelisk blanding af nordisk folkemusik og stenet hippierock.

Fre 11: Mikael SimpsonLoppen kl 21 for 140 kr.
Jeg har haft en rigid negativ holdning til Simpson...men den er heldigvis ændret. Hans musik er tilbagelænet øreforkælende hverdagspoesi.


 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar