18. nov. 2013

What you call love, baby I call hell - Mini interview med koncertaktuelle Deap Vally

 

Som noget nyt her på siden og som et yderligere tillæg til mine ugentlige foromtaler, har jeg slået kræfterne sammen med Vega og bringer indimellem små mini interviews med aktuelle spændende kunstnere fra deres program. Mødommen på det projekt er nu blevet taget af de hårdtslående unge damer i Deap Vally som spiller koncert i Lille Vega lørdag den 26 november. 

Julie Edwards og Lindsey Troy fra Los Angeles udgør tomandshæren der med et solidt afsæt i tung rock og blues og umiddelbare referencer som The White Stripes, The Black Keys og Yeah Yeah Yeahs udfordrer manges fordomme om, at kvinder ikke kan spille rigtig rock. Der er dømt stærke, selvstændige, sexede og lettere skræmmende furier som sætter en fed streg under at rigtig rock kommer fra et oprigtigt hjerte og ikke fra et køn. Sidst jeg så Deap Vally var på Northside Festival i sommer og det var svedigt! Jeg glæder mig til at gense de damer og få noget forstærkervind i håret.

Som optakt har jeg fået lov at stille dem disse spørgsmål (som i kan læse, ikke alle lige populære):

- Hvilken slags oplevelse vil I gerne give jeres publikum under koncerten?
Vi vil have dem til at svede og bevæge deres kroppe og føle sig inspirerede på kanten til at eksplodere. Rock'n'roll transmogrification!  

- En kvindelig rock duo af jeres art er sjælden. Møder I nogle fordomme fra pladeselskaber eller andre musikere?
Vi får det spørgsmål så ofte at det er blevet udmattende at svare på. Helt enkelt: ja.

- Hvor får i jeres inspiration fra?
Fra rockens guldaldre: 60'erne, 70'erne og 90'erne.
 
- Kan i anbefale noget fra Vegas øvrige program?
Kurt Vile and the Violaters!  (spiller 5 dec. i Store Vega)








Billetter til Deap Vally kan stadig køber her!
 
 
 

  


 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar