4. maj 2014

Gå lige ud og hør her! (uge 19)

Death Vessel på Loppen 10.5.14
Der er ro på her. Jeg er gået lidt i sundhedsmood, skærer ned på alkohol og øger på motion og faste. Det føles hvert år som en god plan, når det pludselig går op for mig, at Roskilde ikke er langt væk og sommeren utvivlsomt vil være præget af lange dage og korte nætter med øl, bobler og lykkelig ligegyldighed. Den indstilling og beslutsomhed har altid en lidt usikker levetid hos mig, men lige nu er jeg ret godt tilfreds med at nyde min søndag i træningstøj uden tømmermænd... Det stikker dog lidt at kunne følge med i venner og bekendtes meldinger fra Spot Festival i Aarhus. Av, jeg gad godt være med! Måske næste år skal blive året, hvor jeg forenes med den igen. I København er Pumpehusets byhave åbnet og der venter et langt spændende program hele sommeren for alle de der værdsætter social hygge og (gratis) musik. Min kommende uge fortsætter med voksne forpligtigelser som møder og arbejde og ikke meget koncertvirksomhed, men jeg har den her lille weekendkalender til de der har tiden for sig:


Tor 8 maj: Choir of Young BelieversLoppen kl 20.30 for 80 kr.
Der er noget besnærende og magisk i stemningen hos CoYB der altid giver mig en følelse af at alting ikke er som det umiddelbart ser ud. Eller lyder til. Smukt og agtsomt. 

Fre 9 maj: Machinery of JoyZeppelin kl 21 for 30 kr.
Dyster synth noise og tunge industrielle melodier parret med psykedeliske og meget sanselige elementer som fx Lauras florlette stemme der svæver over maskineriet.

Lør 10 maj: Death VesselLoppen kl 21 for 85 kr.
Bag det dramatiske navn bor en helt usædvanlig mand med en helt usædvanlig stemme, der muligvis aldrig er gået i overgang. Det er naivt, blidt og eventyrligt. Islandske Jónsi har ikke overraskende haft en finger med i albumudgivelsen Island Intervals. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar