16. apr. 2012

Tømmermændskur vol. 2

Søndag aften var jeg endnu engang kørt fuldstændig i sænk efter for meget druk og for lidt søvn. Og ja, jeg er selv ude om det. Og jaah, jeg er måske nok efterhånden i og for sig lige ved at gå hen og blive for gammel til to dages alkoholmarathon...nej, stryg det! Jeg er bare stadig ved at lære at styre det. Men, når man nu har det så hårdt på sådan en søndag og man skal tvinges ud af sofaen for at arbejde, så er det kraftedderfisme et svineheld at jobbet er på Vega og at aftenens act er Kings Of Convenience!! Af mystiske årsager havde jeg endnu ikke set dem live før og derfor var mit ellers svagelige legeme også helt kriblende af spændingsglæde. Og jeg blev belønnet af de to søde små nordmænd, oh hoho! Fra de kom til de gik halvanden time senere havde de 1600 mennesker i deres hule hånd. Alle var bomstille under de 14 første numre og intensiteten i det store rum var tonstung. KOC er utroligt dygtige guitarister og sangere og med deres skønne melodier fik de kuldegysninger frem i et ellers uhyggeligt hedt Store Vega. Selv en lille klump i halsen måtte jeg battle på et tidspunkt. Da man ikke skulle tro, at det kunne blive bedre, kaldte de sgu Whomadewho på scenen (som de selv havde hørt samme sted dagen før) til lidt backup på de sidste to numre og da I'd rather dance with you blev spillet med fuldt orkester, måtte jeg også danse lidt ekstra rundt i min lille bar.


Og vupti, sådan blev en ny tømmermændskur opdaget og nydt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar