14. maj 2013

Suns of Satan

Suns Of Satan

Der er opstået en ny fin musikalsk og ægteskabelig pagt imellem aarhusianerne Kristine Bjørg Markussen og Jeppe Søndergård Knudsen. De to har formet bandet Suns Of Satan og barsler nu med deres debut album "Sidespring" på Father Figure Records d. 3 juni. Man skal ikke lade sig skræmme af det hidsige navn for bag det viser det sig at være dansk lyrik og kreative legesyge favntag med popgenren. Jeg får altid lidt dårlige nerver når det danske sprog skal foldes ud i sangskrivning, og det er umådeligt modigt hver gang det sker, for i modsætning til at gemme sig bag engelske fraser (og klichéer), så tvinger man sin lytter til at tage helt umiddelbart stilling til teksterne. Ofte gyser jeg og vender min opmærksomhed andetsteds hen, men sangen "Rebel" har jeg ikke kunne lade være med at spille igen og igen og hver gang vinder både den naivistiske tekst i samspil med Bjørgs sødmefulde stemme og det forårsbebudende klangunivers. Jeg ser meget frem til at kunne opleve Suns Of Satan live på et tidspunkt - og i mellemtiden vil jeg opfordre til at lytte til "Rebel" ovre i kolonnen til høre her og selv få den på min sommer playliste:)

Man kan læse mere om Suns Of Satan her  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar