20. aug. 2013

Poliça

Poliça i Lille Vega
 
Den lille blog og jeg tørstede efterhånden lidt efter et koncertindlæg af den snart gammeldags slags, hvor jeg er ramlet ind i en koncert der helt anmassende og uhøfligt gav inspiration og lyst til at beskrive og anbefale det. I aften blev aftenen hvor den oplevelse endelig vendte tilbage og det var takket være amerikanske Poliça. Lille Vega dannede endnu engang den perfekte stemningsfulde ramme og den næsten udsolgte sal var spændt og meget taknemmelige. Poliça er blevet beskrevet som elektronisk folk og, hm ja, der var da måske nok en slags keltiske grønne vidder over frontkvinde Channys lyse og feminine vokal, men den stod i skarp kontrast til resten af bandet som med to trommesæt, en funky bassist og et varierende hårdt elektronisk back track satte et stensolidt rytmedrevet fundament, der sagtens kunne hensætte mig til en klubatmosfære af den både stramt dansable og drømmende henførte slags med store 80'er agtige rumflader blandet med strejf af funk og soul. Alt sammen fra den helt lækre skuffe. Det er ikke ret ofte, at jeg får lov at stifte bekendtskab med et for mig helt ukendt band og falde helt umiddelbart for det og det er endnu sjældnere at nyde koncerten fra start til slut, men det var lykkeligvis tilfældet med Poliça og jeg glæder mig til at have en fest i mine øretelefoner fremover!




   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar