22. jun. 2014

Gå lige ud og hør her! (uge 26)

The Pains of Being Pure at Heart 23.06.14 på Vega


Det er som altid pirrende og ret overraskende at tænke på, at om en uge står jeg ude på Dyrskuepladsen og sætter mit telt og min tilværelse op til en uges Roskilde Festival. Forberedelserne har været i gang så længe og alligevel kommer det lidt snigende bagfra. Den kommende uge markerer for mit vedkommende 8 ugers ferie, inden jeg kaster mig ud i at blive studerende igen efter 5 år på arbejdsmarkedet (...gisp!) og i løbet af ugen kommer min endelig guide til det fulde Roskilde program selvfølgelig ud på bloggen, som det jo plejer. Som jeg skrev i sidste indlæg, lægger der sig også en feriestemning over byens koncertsteder og ovenpå årets største festival, tænker jeg at det samme kommer til at gælde for denne lille blog. Men inden rygsækken pakkes er der tid til at opleve bl.a. disse koncerter i København: 

Man 23 jun - Skt. Hans Aften: Imellem båltaler og afbrændning findes der også nogle koncerter. Fx spiller Nelson Can på Blågårdsplads og Pato Siebenhaar i Enghave Park på årets lyseste dag. 

Man 23 jun: The Pains of Being Pure at Heart i Ideal Bar kl 21 for 160 kr.
Jeg har længe været totalt charmeret af det her bands lette teenageagtige støjpop som minder mig om hvis Belle & Sebastian prøvede at være et garageband. Og jeg glæder mig til at opleve dem for første gang på Vegas mindste scene, hvor vi kan dele vores ungdommelige hjertesmerter med hinanden.

Ons 25 jun: Quick Quick Obey + Okay Easy i Byhaven kl 19 for 0 kr.
Quick Quick Obey spiller pompøs og støjende electrorock og deres nummer Sunn får mig til at tænke på OhNoOno og det helt gamle Genesis. Der er altså dejligt skæve og brede favntag over det. Aftenen fortsætter som en fest for pladeselskabet Smash! Bang! Pow!  

Ons 25 jun: Belle & Sebastian i Koncerthuset kl 20 for 340 kr. (få billetter)
Og så spiller de såmænd også selv i denne uge! Indiegruppen har i rigtig mange år været en inspirationskilde for den charmerende, uskyldige og naive nedtonede lyd med små verdensnære popperler. En aften i godt selskab. 

Tor 26 jun: The Bots i Ideal Bar kl 20 for 90 kr.
Tomands garage punkrock i et format der er ved at udvikle sig til en klassiker efterhånden (to meget unge dudes giver los på trommer og guitar), men som ikke desto mindre har en medrivende energisk ung vildskab over sig.

Tor 26 jun: Velvet Mornings + The Foreign Resort i Byhaven kl 19 for 0 kr.
To virkelig lovende rockbands, et ungt og debuterende og et med solid baggrund, der bevæger sig i henholdsvis shoegaze og new wave universer. Streg under desperate stemninger, noget smerte og noget vildskab præcis som jeg elsker det.





ROSKILDE ANBEFALING # 5

 Igen i år vil MusikLarm være repræsenteret på Roskilde Festival og som en lille énkvinde geshäft kan det være svært at dække programmet på rimelig og retfærdig vis. Så denne gang har jeg fået assistance til anbefalingerne af en flok venlige musikentusiaster. Den femte bidragyder er Simon Sandfeld der er musikredaktør for Go' morgen Danmark og kan ses anmelde nye plader de fleste mandag morgener. Her er hans vigtigste anbefaling:

Bottled in England - lørdag 15.30, Apollo
Jeg er normalt ikke den store drum n' bass enthusiast, og kunne ikke finde på at smide det på stereoanlægget, men trommeslager August Dyrborg er så vanvittig dygtig, at det er en ud-af-kroppen fornemmelse at opleve Bottled in England live. Både rent teknisk, energimæssigt og musikalsk. Tænk sig, at noget der er så mekanisk, kan svinge så fantastisk! 


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar