22. aug. 2012

Gå lige ud og hør det her! (24-25 aug)


WhoMadeWho

Bare fordi jeg selv smutter til Paris med veninderne og nok allerhøjst lægger øre til en trækharmonika på en fortovscafé eller måske lidt lounge på Hotel Costes, skal det da ikke forhindre mig i at tage stilling til koncertmulighederne herhjemme. Her er hvad jeg ville gå efter, hvis jeg ikke levede for lånte penge i Lysenes By:

Fre 24.8: I Got You On Tape + WhoMadeWhoTivoli kl. 22 for 125 kr
To fantastiske bands på hver deres måde i en oplyst Tivolihave - skøn sommerfredag! Hvis børnefamilierne ellers er smuttet. (WhoMadeWho holder efterfest på Bremen Teater!)

Lør 25.8: Leonard Cohen ved Rosenborg Slot kl. 19.30 for.....hrm 770 kr
Det er sindssvagt mange penge! Men for dælen, jeg gad sgu godt opleve ham. Den oplevelse går til min kære musikbevidste moder:)

Lør 25.8:  Broken Twin releasekoncert Bremen kl. 20 for 0 kr.
Dette bekendtskab ville jeg gerne have gjort mig, for jeg kender dem endnu ikke. Men det lyder smukt og inderligt og er stærkt leveret af de to piger. 
Lør 25.8: Birk Storm ReleasekoncertRust kl. 22 for 50 kr.
Den lidt gakkede elektronørd jeg husker er vist blevet mere klub og popbevidst end jeg typisk foretrækker, men jeg er ret sikker på, at man får sig en lækker elektropop fest på Rust lørdag.





Weekenden i København er ret præget af den elektroniske festival Ström og skønt jeg elsker at der findes festivaller for enhver smag, så tilhører musikken på Ström ikke mit foretrukne. Så listen er lidt kort. Aarhus, hvad sker der for dig? Eller hvor sker det? Hvis man ikke er til elektronisk jazz, findes der ikke alternativer - så vidt jeg kan se. Prove me wrong!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar