29. aug. 2012

Gå lige ud og hør det her! (30aug -1sep)

Casiokids
Nu står verden ikke længere! Eller, nu står den lille blog ikke længere! For jeg er nødt til at snige en torsdags anbefaling med ind i dette indlæg. Det er en glidebane uden tvivl. Før jeg ved af det, ser jeg mig nødsaget til at lave anbefalinger til hele ugen....det vil vise sig. Min weekend bliver hårdt og brutalt stemplet med Trailerpark Festival. Jeg er helt begejstret for det her lille alternative kunstprojekt af en festival, selvom jeg går lidt kold på DJ's og elektronisk musik - hvilket fylder mest. Det er stadig et levende, kreativt og inspirerende miljø at gæste og så sætter Trailerpark et farverigt, (moderigtigt) hipster punktum for min sommers festivaller. Nogle af mine anbefalinger går derfor dertil. Men der er såmænd en hel del andet godt at kaste kærlighed, tid og penge efter.

Tors 30 aug: Helsinki Poetry i Ideal Bar kl. 20 for 70 kr.
Jeg bragte dem også som Roskilde anbefaling og deres koncert gav mig kun inderlig trang til at se mere!

Fre 31 aug: Trailerpark Festival ved CPH Skatepark fra fre kl 17- søn kl 01 fra 150-350 kr
Jeg skal nyde, hoppe og danse til bl.a. Indians, Christian Hjelm, Braun & Abrahamsen og Tomas Barfod sent på natten.

Lør 1 sep: Trailerpark Festival- lala sammen info gælder
I aften er det nok bl.a Tako Lako, Casiokids og Hhappiness der får mig som gæst.

Lør 1 sep: Love Shop i Amager Bio kl. 21 for 225 kr.
En klassiker i mit hjertes repertoire. Jeg elsker bare stemningen og poesien i Love Shop og jeg elsker dem ikke mindre af, at der nu ulykkeligvis kun er Jens Unmack tilbage.  

Lør 1 sep: The Joke (+ 4 andre bands bl.a. Dig&Mig) i Rockmaskinen på Christiania for 100 kr.
The Joke trækker tråde tilbage til 80'er punk og 90'er garagerock fra henholdsvis hedengangne bands som ADS, Snuff Cameramen og Racing Ape. Der er virkelig dømt ægte rock attitude og energi! De har denne aften guitaristen Manoj Ramdas (kendt fra fx SPEkTR og The Raveonettes) med - Desværre er det bandets afskedskoncert så tag afsted og hør det før det er endegyldigt for sent. 

Lør 1 sep: BliGlad release Headquarters (Aarhus) kl. 19 for 0 kr.
Hvem kunne ikke nyde godt af reggae tossernes sprudlende og svært underholdende (og sarkastisk bidende) danseglade musik?! Når nu reggae ellers ikke hører til iblandt mine favoritter, så må BliGlad meget gerne være min helt officielle guilty pleasure. 

Søn 2 sep: Trailerpark Festival. Søndag må også lige nævnes, når vi nu har med en festival at gøre. Jeg slutter af med bands som Lydmor, The Eclectric Moniker og Kala-ok. Som kunst/musik eksperiment vil bandet Android Orchestra agere live bag en oversize youtube skærm, hvor folk kan stoppe og springe frem og tilbage i musikken som de får lyst. Det bliver sjovt at se! (se linket og få en smagsprøve)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar