26. jun. 2013

R O S K I L D E - Musik, Mad og Mode - hip hopperen!

Dette er andet indlæg ud af tre som er kreeret i samarbejde med madbloggen Gane&Gaffel og modebloggen Sorthed i forbindelse med årets Roskilde festival. På fredag udkommer det tredje og sidste foromtale indlæg fra vores side, så husk endelig at kigge forbi inden du flyver ud af døren med tasken over nakken for at kæmpe dig ind til en campingplads på lørdag!


AZEALIA BANKS



Hvis man gerne vil ryste røven til nogle beats og rim men ikke er starstruck over popprinsessen Rihanna og ikke gangster nok til de tunge drenge på festivalens hip hop program, så kan man i stedet tjekke denne her skøre kule ud. Azealia er (i min optik) en purung rapper og sangerinde som er drønet ud af undergrunden med sit helt eget take på hip hop. Jeg kan ved gud ikke kalde mig hip hop kender, så jeg er lidt på dybt vand her, men det der fanger min opmærksomhed ved Azealia Banks er hendes legesyge musikalitet og de vanvidstendenser der helt ugenert tager fat i alle mulige stilarter og vrider dem til sin helt egen form. I sidste ende sætter hun gang i en fest der lyder som et ukontrollerbart mix af 90'ernes dance, Bollywood og hip hop. Til trods for at hun endnu ikke har udgivet sit debutalbum, har hun formået at piske en vældig hype op om sig selv i både musik- og modeverdenen og jeg har en fornemmelse af, at man til Azealias koncert bliver rykket gevaldigt rundt af den unge utilregnelige amazone og kommer derfra med et fornyet syn på hip hop kulturen. Det bliver sgu spændende, word!

Sorthed viser sit bud på et fresh hip hop outfit her og Gane & Gaffel har lækre bud på menuen for gangsta's and ho's her. (Ja beklager den lamme lingo!)



Azealia Banks spiller søndag kl 16 på Cosmopol


Ingen kommentarer:

Send en kommentar