9. feb. 2014

Gå lige ud og hør her! (uge 7)

Rumpistol 15.02 på Rust



Det er hårdt at fejre fødselsdag. Især når det nu uundgåeligt er midt på vinteren hver eneste gang. Jeg havde et brag af en dag og aften i sædvanlig god stil med alt for mange øl og for lidt nøjsomhed. Jeg nøjedes dog med at iføre mig tynde nylonstrømper og shorts og det kan ikke helt utænkeligt være årsagen til at jeg nu sidder og fryser med ømme lemmer og hævede halskirtler. Ahrem...jeg fortrænger det lige indtil videre, for i aften spiller Bill Callahan og det skal da ikke gå udover ham at jeg ikke kan klæde mig fornuftigt på. Og i næste uge indhenter jeg på min bid af Frost programmet når både Moonface og Connan Mockasin fylder i kalenderen. Sygdom? Nejnej, ikke her! 


Tir 11 feb: Bombay Bicycle Club i Store Vega kl 21 for 200 kr.
Jeg kan kun holde af dem. Det ene øjeblik kejtede og uskyldige poppoeter og det næste et bombardement af funky rytmer eller hidsige temposkift. De formår at give næsten hvert eneste nummer personlighed og uforudsigelighed og de er en fest på scene! 

Tir 11 feb: Moonface (Frost Festival) i Koncertkirken kl 19 for 150 kr.
Lidt åndeligt må det næsten blive når Moonface fylder kirkerummet op med sit pianospil og intense stemme. Jeg er vældig spændt.

Tor 13 feb: Glenn Branca + Stephen O'MalleyHuset/Planeten kl 21 for 275 kr.
Her er jeg lidt på dybt vand, men som jeg forstår det, er de to herrer sande revolutionærer indenfor guitarspil. Dels for hvordan guitaren kan bruges i store symfoniske kompositioner og hvordan den skrues helt ned i superminimalistisk drone. Hvis man er fan af instrumentet kan det kun blive lærerigt!

Fre 14 feb: Samaris + Blaue Blume Rust kl 21 for 95 kr.
Kølig islandsk electropoppoesi og storladent dansk rockdramatik.Kombinationen af dem på samme aften, vil med garanti gøre denne kærlighedsdag stemningsfuld og følelsesladet på den helt fine måde. 

Lør 15 feb: Deep Dark Woods i Lille Vega kl 21 for 130 kr.
Canadisk country med ondt i sjælen og sorte udsigter til at komme ud af den dybe og vilde skovs forviklede favntag.  

Lør 15 feb: RumpistolRust kl 21 for 50 kr.
Boblende, atmosfærisk og lækker blød electronica som man kan tage sig en belejlig drømmetur tilbage til sommeren med.

Lør 15 feb: Connan Mockasin (Frost Festival) på Bremen kl 20 for 130 kr.
Den lille pudsige albino soulmand vil varme op under sæderne på Bremen og sætte lidt farve i de kolde blege kinder. Efter koncerten er der gratis adgang til natbar og koncert med den nye konstellation Slow Celebration der er halvt Rangleklods og halvt Reptile Youth.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar