23. feb. 2014

Gå lige ud og hør her! (uge 9)

William Fitzsimmons 2.3.14 i Lille Vega


Denne weekend har jeg hverken drukket øl eller hørt musik (hvad sker der...!?), men jeg har siddet på min arbejdsplads og lyttet og snakket og tænkt hele lørdag og hele søndag og jeg er lige så kvæstet som hvis jeg havde haft tømmermænd. Det der forpligtende voksenliv der...det er lige så besværligt som det turbulente selvdestruktive ungdomsliv. Hvordan bliver pensionisttilværelsen mon? Næste weekend er der alle muligheder for at gå splitravende bananas i tilbud, men der har jeg så valgt at tage til hjemstavnsbyen og lytte til hvordan Green Lives har valgt at komprimere deres solskinspop på deres længe ventede debutalbum. Jeg håber, at opleve forår inde på spillestedet Atlas! 
Godnat, nu går jeg i seng med min computer og Girls.


Tir 25 feb: BretonBeta kl 20 for 105 kr.
Dark disco til de utilpassede dansere i dysfunktionel familie med fx superinteressante Suuns.

Ons 26 feb: Mutual Benefit i Ideal Bar kl 21 for 120 kr.
Sprød og smuk americana folk med et moderne og personligt præg.

Tor 27 feb: Tom Odell i Store Vega kl 20 for 200 kr. (få billetter!)
Hvis jeg var 18 var denne unge mand med den intense og dramatiske, voluminøse stemme nok ham jeg græd mine henførte teenagetårer for.

Fre 28 feb: Skambankt i Pumpehuset kl 21 for 150 kr.
Pompøs melodisk rock a la Queens of the Stoneage på norsk.

Fre 28 feb: No More + Oracle O. + Miss Fish and the DrownersStengade kl 21 for 50 kr.
3 x ukonventionelle, rå, flamboyante, uregerlige bands på en fantastisk nervepirrende og grænserykkende aften.  

Fre 28 feb: Blackbird BlackbirdKB18 kl 21 for 50 kr.
Drømmende electronica som før har været omtalt her på bloggen med en...mjaa... kritisk vinkel - men dog anbefalelsesværdig.

Fre 28 feb: The Great DictatorsLoppen kl 21 for 50 kr.
Den skønne danske udgave af The National - kort og unfair fortalt.

Lør 1 mar: Sohn i Pumpehuset kl 21 for 165 kr. (Frost Festival)
Sohns minimalistiske og følsomme electronica bærer klare referencer til James Blake, men hvor Blake altid har kedet mig, har Sohn en dragende effekt på mig med sine smukke og sorgmodige soul'ede vibes.

Søn 2 mar: William Fitzsimmons i Lille Vega kl 20 for 150 kr.
Fløjlsblød amerikansk singer/songwriter i sjælefællesskab med Iron & Wine og Thomas Dybdahl.

Søn 2 mar: The William Blakes m. venner i Amager Bio kl 19 for 170 kr.
De kreative legesvende hoster en fastelavnsfest af dimensioner og donerer tilmed overskuddet til Haiti. Det eneste rigtige sted at fejre fastelavn!

Søn 2 mar: of Montreal + 4 Guys From the FutureBremen kl 20 for 200 kr. (Frost Festival)
Frost Festival rundes af med et fyrværkeri af skøn skør indierock.






  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar