3. feb. 2014

Gå lige ud og hør her! (uge 6)

Sakaris 8.2.14


Er det ikke søndag længere?? Mystisk. Jeg må være blevet ramt af den tidsløse fornemmelse der indtræder, når man har ferie. For jeg har en enkel uges velsignet ferie nu og jeg skal nyde hvert øjeblik i den hvide februardis med gode venner, musik og en uundgåelig fejring af mit 32 (gisp!) år. Den seje dame som jeg skal dele dagen med er Jenny Wilson og jeg glæder mig meget til at opleve en kvinde der så gennemført repræsenterer skrøbelig sårbarhed og ukuelig styrke i ét. Som opvarmning til koncerten med Jenny tager jeg på Statens Museum for Kunst og ser hvad Frost Festival har tænkt sig at byde på, når de slår pjalterne sammen med museet om at stable en fredagsbar på benene med hemmelige koncerter, kunst, mad, drinks og kultiverede hipsters. What a day!


Tir 4 feb: Jomi Massage i Cinemateket kl 19.15 for 70 kr.
Jomi spiller en improviseret koncert som akkompagnement til stumfilmen Asphalt fra 20'erne. En spændende kulturel oplevelse på flere planer. 

Ons 5 feb: Au Revoir SimoneLoppen kl 21 for 130 kr.
Amerikansk pigetrio der spiller cute og fængende synthpop.

Tor 6 feb: Indians (Frost Festival) i Konservatoriets Koncertsal kl 20 for 190 kr.
Low-fi stjerneturschiller til at berolige sanserne.

Fre 7 feb: Jenny Wilson i Store Vega kl 20 for 220 kr. (få billetter!)
Visionær frontløber indenfor den alternative progressive pop og et stærkt forbillede for alle der har oplevet modgang. 

Lør 8 feb: Sakaris + Steso + Lover LoverLoppen kl 21 for 60 kr.
Tre færøske bands der repræsenterer henholdsvis rendyrket 80'er clubpop, ambient chill-out og dekadent festlig pop.  

Søn 9 feb: Bill Callahan i Store Vega kl 20 for 280 kr.
Tænksom og moden akustisk folk med melankolske men dog varme toner til det publikum der trænger til at blive rørt og omfavnet lidt.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar