16. feb. 2014

Gå lige ud og hør her! (uge 8)

Basia Bulat 23.02.14 i Ideal Bar


Der skete det ubegribeligt frygtelige sidste søndag aften, at jeg blev så syg med feber, at der ikke var andet at gøre end at kravle under sweatre, tæpper og dyner og lade både Bill Callahan og Moonface i tirsdags udføre deres magi uden mig. Sjældent har jeg været ude for noget så tragisk! Jeg nåede gudskelov at blive frisk igen til Connan Mockasin (og mere om ham i et separat indlæg) og undgik derved en lettere vinterdepression. Jeg har lidt mindre på programmet til den næste uge og det er måske meget heldigt for mit eget vedkommende for lige nu fylder dagjobbet, skolereform og nedskæringer en god portion af dagligdagen og weekenden er dedikeret til problemknusning. 
 

Tor 20 feb: Beastmilk i Pumpehuset kl 20 for 120 kr.
Debuterende finsk postpunk med tunge solide melodier og nerve. 80'er mastodonter som The Cure og Joy Division nævnes som klare inspirationskilder. Jeg synes også at høre nyere navne indenfor genren som White Lies i Beastmilk. 

Tor 20 feb: Birthgiving Toad + PRE-Be-UNKB18 kl 21
Pladeselskabet Tambourhinoserus præsenterer to af sine mindre kendte men mere eksperimenterende kunstnere. Den første excellerer i flippede skæve rockkompositioner og den anden i et blødere popelektronisk univers. Fælles for begge vil være enestående håndteringer af musikalsk udfoldelse sat udenfor klassiske betegnelser.  

Lør 22 feb: Teitur + Boho Dancer i Store Vega kl 20 for 225 kr.
Mere tilgængeligt er det med den fine sanger og sangskriver Teitur. Han sørger for en aften med fortællinger og fine stemninger i et garanteret intimt og personligt rum - på trods af at det er store Vega. Som opvarmning træder den talentfulde folkgruppe Boho Dancer til. 

Søn 23 feb: Basia Bulat i Ideal Bar kl 20 for 130 kr.
Canadiske Basia har en stemme og en intensitet i sine folkpop numre, der minder mig om at lytte til Tracy Chapman på teenageværelset. Der er bare noget der taler til den søgende iltre unge inde i mig.  






Ingen kommentarer:

Send en kommentar