2. mar. 2014

Gå lige ud og hør her! (uge 10)

Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra 9.3.13 på Vega


HURRA og tillykke alle sammen! Vi har gennemstået vinteren (eller det slatne forsøg der skulle gælde som en årstid) og nu er det faktisk officielt blevet forår. Det kan da kun løfte sjælen op af vinterdynget og bringe sommerfornemmelserne af sol på næsen, græsduft og korte lune nætter tættere på - selv igennem disen der hænger lidt tungt i dag. Allerede nu er Nørrebros beboere rykket forsigtigt ud på Dronning Louises bro og sidder prøvende på bænkene med deres latte to go eller endda den kolde øl. Jeg smiler og glæder mig hver gang jeg passerer broen, snart sidder jeg der også! Inden det kommer så vidt, er der her endnu en uges anbefalinger til de indendørs musikalske begivenheder:


Ons 5 mar: Say Lou LouLoppen kl 21 for 120 kr.
Feminin elektronisk minimalpop med et køligt skandinavisk strejf.

Tor 6 mar: Savages i Store Vega kl 21 for 200 kr.
Det er tiden for markante pigebands og hypede Savages er løbet i front for dem alle med deres rasende insisterende post punk og det moderne kvindeikon Jehnny Beth i spidsen.

Lør 8 mar: TOYBeta kl 22 for 140 kr. 
Semi udsyret og hypnotisk støjrock. 

Søn 9 mar: Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra i Lille Vega kl 21 for 180 kr.
Hvis Dostoyevsky murstensromaner kunne omsættes til musik, forestiller jeg mig at det ville være Silver Mt. Zion der komponerede værket. Langstrakte lydflader med stemningsskift og skønhed og uskønhed i samme pærevælling.





 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar