30. mar. 2014

Gå lige ud og hør her! (uge 14)


Cults 04.04.14 på Vega

Lad mig starte med at give den varmeste anbefaling til Maskinvåd. De spillede fredag aften på Loppen og jeg er nu overbevist om, hvad jeg formodede at blive fan af, nemlig deres uforfalskede klare inspiration af Kliché og det helt gamle TV2 tilbage fra dengang de lød som artpop.  Maskinvåd leverer det med oprigtighed og respekt og masser af selvstændig charme og coolness.
I dag har jeg fået æren af at være "gud"mor for en kær vens lille dejlige datter. Jeg er ikke selv barn af Guds hus, så jeg har fået titlen autonomt og har taget på mig at opdrage hende i den musikalske tro. Da hendes far er gammel DJ, skulle hun selvfølgelig have denne lille LP i dåbsgave som dygtige Ninna York har lavet for mig. Kan man mon være bekendt at kopiere sit gudbarns gave og få en selv...?


Og lad os så få anbefalingerne på banen. Lørdag kan blive en hård nød at knække med alle de gode tilbud. Men jeg ved, at jeg står på Studenterhuset og lytter til gammelt og sprit nyt fra århusianske Dad Rocks!


Tor 3 Apr: Lee Ranaldo & The Dust i Lille Vega kl 21 for 180 kr.
Guitaristen fra Sonic Youth mikser stilarter indenfor rock som stoner og psykedelisk godt sammen med den velkendte støj og en god portion vilje og hjerte. Noget for enhver rockfan.

Tor 3 Apr: Virgin SuicideStengade kl 20 for 60 kr.
Ved første gennemlytning minder Virgin Suicide mig lidt om Turin Brakes og Moi Caprice med deres form for forpinte poprock lyd. Ville ikke være et dårligt selskab at være i tænker jeg.  

Fre 4 Apr: Cults i Lille Vega kl 21 for 150 kr. (få billetter)
Indiepop duo med retro referencer og noget i lyden der kunne friste mig til at kalde dem for New York udgaven af Lykke Li.

Fre 4 Apr: Goldie ChorusRust kl 21 for 50 kr.
Dekadent 80'er elektropop der minder mig om Twin Shadows med syrede Bowie undertoner.

Lør 5 Apr: Dad Rocks!Studenterhuset kl 21 for 50 kr.
Dad Rocks! kan noget helt særligt med at gøre små fortællinger til pragtfulde symfoniske udfoldelser der legesygt kildrer ørerne melodisk og tekstmæssigt kommenterer det nære i vores samtid på en meget vedkommende måde.  

Lør 5 Apr: Alcoholic Faith Mission + venner i Lille Vega kl 21 for 130 kr.
Det danske alternative folk band har ikke rørt på sig i lidt tid, men nu vender de tilbage med nyt album og en parade af venner til at bakke op.

Lør 5 Apr: Giraffage m.fl.KB18 kl 21 for 70 kr.
Hvis man trænger til at komme helt ned i noget seriøs chill mood, så kan man passende gøre det med amerikanske Giraffage's lo fi elektronica.

Lør 5 Apr: Boho Dancer + Sink Ships + Dangers of the SeaLoppen kl 21 for 50 kr.
En ren folk / americana frenzie finder sted i aften under enkle intime forhold. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar