24. mar. 2014

Gå lige ud og hør her! (uge 13)

Maskinvåd 28.03.14 på Loppen


Av, så endte jeg en dejlig overskudsfyldt ferieuge med at dovne for hårdt og tilbragte en fuld dag bag nedrullede gardiner med The Walking Dead. Jeg undskylder overfor de der søgte forgæves efter anbefalinger i går og jeg skammer mig lidt over at sylte musikundersøgelserne til fordel for så meget tid foran en skærm. Men, jeg vil dog indskyde at serien især i løbet af 3 sæson har valgt nogle temmelig fede numre at slutte episoderne af med. Man skulle være hende der laver tv-serie soundtracks, for det er der da virkelig fokus på for tiden. Jeg er megafan af det her nummer med en ung brite, der stadig ikke har udgivet et debutalbum men heldigvis er blevet samlet op af TWD crew'et. Manden lyder jo som om han kommer direkte fra Mississippis bomuldsplantager for 150 år siden, virkelig betagende!


 

Forudgående for at være eneste deltager i DM for seriesump har jeg heldigvis også haft virkelig fine koncertoplevelser med Under the Pines og Asgeír Trausti. De første gjorde det så fint og overbevisende, at jeg gjorde noget så retro som at købe deres lille hjemmeproducerede EP og jeg vil da bestemt følge med i kommende udgivelser. Asgeír, der virker så genert og utilpas på en scene, gav med sit band af Mumrikken kopier en virkelig fin og low key koncert. Det er en lidt slap stemning der kommer oppe fra scenen, men mon ikke han finder sig tilpas i en eller anden form med tiden. Indtil da håber jeg på at se ham igen i et mindre og mere intimt format, hvor der måske giver tryghed nok til at han skaber mere forbindelse til publikum.
Efter den lille smøre følger ugens anbefalinger, der især bærer præg af en decideret kvindelig singer/songwriter temauge i Ideal Bar. Men det tegner sgu så fint altså!  


Tir 25 mar: Ólöf Arnalds i Ideal Bar kl 21 for 100 kr.
Fin og uskyldsren singer/songwriter gone pigepop fra Island der forkæler ørerne og sjælen.

Ons 26 mar: Sumie i Ideal Bar kl 21 for 90 kr.
Lillesøster til Yukimi fra Little Dragon (så er det sagt, for hun er sej!) men i en helt anden mild og akustisk boldgade.

Tor 27 mar: Peggy Sue i Ideal Bar kl 21 for 90 kr.
Lidt mut indie med et skævt, eksperimenterende folk snit.  

Fre 28 mar: Maskinvåd + Lars and the Hands of LightLoppen kl 21 for 60 kr.
Dansksproget duo der går Kliché og Sterling i bedene og svensker poprock inspirerede Lars der er bag solide hits. 

Søn 30 mar: Johnny Flynn & The Sussex Wit i Lille Vega kl 21 for 165 kr.
Mere decideret indie folk med en kærlighed til traditionel amerikansk sangskrivning. 





 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar