10. okt. 2012

Gå lige ud og hør det her! (12+13 okt)

Clock Opera
I denne her weekend er der især noget for de opsøgende i København. Betal lidt og få meget konceptet er i spil og det kan man jo kun klappe i de små tykke hænder over! Især en aften i Koncerthuset (som virkelig går til den med lækre arrangementer altså!) virker sælsomt tiltrækkende på mig. Men jeg skal høre Clock Opera og det glæder jeg mig til! Og fredag kan jeg stå bag en bar og lytte til Veto - og det er såmænd også fedt. Men jeg har selv set dem så ofte at de ikke længere får prioritering på anbefalelseslisten. Nu er de da nævnt...

Fre. 12: Mads Björn i Lille Vega kl. 21 for 120 kr.
Jeg er kun først lige ved at få øjnene op for Mads, men mit bud er, at hvis man kan lide den sti som Bon Iver har trådt, så fører Mads Björn os af den og ud i et spændende småelektronisk vildnis.

Fre. 12: MC Einar & Kuntakt Loppen kl. 21 for 70 kr.
Einar er bare så mega sej og denne her blues jazzede genkomst klæder ham!

Fre. 12: Kulturnat
For 90 kroner folder København sig ud med et væld af lækre musikalske tilbud. Fx Nikolaj Nørlund på Hovedbiblioteket, Teaterkoncert med gutterne fra Oh No Ono/When Saints Go Machine og Figurines i Nikolaj Kunsthal og Michael Møller i Trinitatiskirken. Efterfest på Vega. Tjek lige hjemmeside og program ud og find mange flere tilbud.

Lør. 13: Clock Opera i Lille Vega kl. 21 for 130 kr.
Clock Opera var på min liste over anbefalinger til Roskilde og deres koncert levede absolut op til mine forventninger! Jeg er vild med det lidt skabede powerpop der kører i højt tempo og med en masse effekter og så med en stemme der minder lidt om Peter Gabriels.

Lør. 13: Choir of Young Believers i Store Vega kl. 20 for 180 kr.
Åh ak, at de nu spiller den samme lørdag (jeg befinder mig i Lille Vega), men de skal anbefales alligevel. Jeg sagde det i sidste uge; de

Lør. 13: Mixtune for Cully Atlas kl. 21 for 30 kr. (Aarhus)
Mixtune for Cully fejrer pladerelease og det bliver en aften med blød og varm indiefolk stemning, hvis man lader sig indhylle i Aage Hedensteds dybe stemme. 

Lør. 13: Sound of Copenhagen i Koncerthusets studie 1 kl. 21 for 220 kr.
Le Gammeltoft og Simon Jul præsenterer en god slat af de artister der har været med på Sound of Copenhagen udgivelserne - bl.a Vinnie Who, Michael Simpson, Shanghai og Troels Abrahamsen. Og så er der selvfølgelig efterfest.


(Woow mand, Bowie går igen her! Men det er sgu fedt, Shanghai!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar