3. okt. 2012

Gå lige ud og hør det her! (5+6 okt og så lige lidt til)

Choir of Young Believers

I denne weekend er der endelig seje muligheder for både københavnerne og aarhusianerne på min liste. Det er overordnet set en række etablerede navne, så det er også temmelig etablerede priser. Men hey, når man får noget for pengene er det jo helt okay at smide lidt efter bands og spillesteder.

Fre 5: Cold Specks på Vega kl 21 for 150 kr.
Jeg anbefalede også Cold Specks til årets Roskildeguide og jeg håber inderligt, at der kommer 1400 heldige sjæle og lægger ører til hendes bløde og kraftfulde stemme og rørende folk/soul melodier.

Fre 5: Michael Møller på Atlas (Aarhus) kl 21 for 130 kr.
Stemmen fra mine gamle favoritter Moi Caprice spiller under sit eget navn melankolsk og ærlig pop der får en til at lytte og smile.

Fre 5: Choir Of Young Believers på Radar (Aarhus) kl 21 for 140 kr.
Det nye album fra COYB er mega fedt og bestemt på min album topti og jeg ville NYDE at se dem optræde!!

Fre 5: The Eclectric Moniker på Train (Aarhus) kl 21 for 100 kr.
Endnu et band jeg har beskrevet tidligere, nemlig fra årets Trailerpark. En anderledes festlig aften med et band der ved hvad de laver.

Lør 6: James Murphy i Koncertsalen kl 21 for 270 kr. (få billetter tilbage!)
Manden bag det mega festlige og dansable LCD Soundsystem er i Danmark i anledning af CPH:DOX. Der vises først en dokumentar om det hedengangne band og kl 24 dj'er James Murphy som en del af en større natte fest i DR's lokaler. Sejt!

Lør 6: Android Orchestra release på Rust kl 23 for 50 kr. (opvarmning med Vintertur kl 22)
Det københavnske orkester luner vores efterårsgennemblæste kroppe igennem med melodisk, fængende og festlig elektropop.

Lør 6: Reptile Youth på Voxhall (Aarhus) kl 21 for 150 kr.
Jeg har igen sagt det før; Reptile Youth leverer et vældig mindeværdigt live show og det er umuligt ikke at blive grebet af energi og beat.



Udover de ovennævnte tips er der et par events der er værd at slå et slag for. Rock n' Charity er et tour event startet af bandet A Road to Damaskus som har været Danmark rundt og spille sammen med bandet Siamese Fighting Fish for at samle penge ind til Børnecancerfonden. De slutter i weekenden touren af i København på henholdsvis Rust og KB18. Følg linket og læs mere om det seje initiativ.


Og så et snigkig ind i næste uge også. Tirsdag d. 9 oktober holder duoen og ægteparret TM Hunter releasekoncert/fest for deres nye EP kl. cirka 19.30 på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium på Frederiksberg. De spiller fin og smuk, frankofil alternativ pop og jeg er meget spændt på at opleve deres musik live. Find ud af mere om eventet på Facebook.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar