17. okt. 2012

Gå lige ud og hør det her! (19+20 okt)

Freja Loeb
 
Så hedder det sgu DANSKTOP!
Det er lige gået op for mig, at der kun er danske kunstnere på anbefalingslisten denne uge og det synes jeg da egentlig bare, at vi skal kalde en hyldest! Endnu engang hurra for at der er så meget god og spændende dansk musik og hurra for vores spillesteder som giver dem spilletid og hurra for alle os der går ud og lytter til dem. HURRA! Og her vil jeg også gerne klappe mig selv på skulderen og mene, at der burde være noget for enhver smag. Så afsted afsted!


Fre 19: Freja Loeb i Lille Vega kl 21 for 125 kr.
80'er glamouren og glitteret som Freja disker op med er jeg bare mega meget til falds for, så er det sagt!

Fre 19: Rangleklods i Pumpehuset kl 21 for 140 kr.
Ung elektrokomet der forstår at blande det komplekse elektroniske med pop og analog elementer

Fre 19: Tako LakoLoppen kl 21 for 120 kr.
Crazy balkan/alt muligt cross over som nok kan sætte fut i fredagen

Fre 19: Kitty WuMusikcaféen kl 21 for 130 kr.
Kitty Wu er tilbage på min radar! For 10 år siden var jeg meget tiltrukket af deres dystre og melankolske støjunivers og de er for mig at se et ret overset kapitel i dansk musikhistorie. Om ikke andet så tabte jeg dem selv af syne. Men nu udgiver de igen et album og spiller koncerter, yay!

Fre 19: Ibrahim Electric Jazzhouse kl 23 for 120 kr. (inkl signeret nyt album)
Dansejazz med syrede elementer og bemærk lige den generøse indgangskombi!

Fre 19: Dans & Lær Radar kl 21 for 70 kr. (Aarhus)
Dans & Lær laver elektronisk musik der bygger på samples af fuglekvidder og undervisning om fugle fra 1960'erne. Det er sgu sjovt!

Lør 20: Benji Sedoc Mellemrummet kl 20 for zip
Ung moderne eftertænksom R'n B for den fattige studerende

Lør 20: Bli Glad Loppen kl 21 for 120 kr.
Aarhusiansk livsomfavnende reggae der genopfinder sig selv

Lør 20: Vinnie Who + you.you.you V58 kl 20 for 150 kr. (Aarhus)
Så er der dælme friske fyrer på fadet. Eller....noget mindre jysk formuleret. Det er samlet set både funky og crispy og clubbet så ud og dans kære Aarhus peeps. 

Lør 20: Raveonettes Train kl 21.30 for 210 kr. (Aarhus)
De behøver vel næppe introduktion...?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar