24. nov. 2013

Gå lige ud og hør her! (uge 48)

Lightbox Image
Placebo 30.11 i Falconer


Weekenden er næsten gået og jeg burde bruge denne her hellige søndag på at være husmor. Vinduer skal pudses, sengetøj skal vaskes, gulv skal støvsuges. En hel lejlighed skal støves af. Æv, hvorfor skal der være så mange Sisyfosopgaver i det her liv, har jeg ikke næsten lige gjort det hele?! Men hvis jeg nu ikke valgte at tilbringe så meget tid udenfor mit lille hjem, så fandt jeg måske ud af at blive bedre til det der husmorjob. Det er jeg så ikke blevet voksen nok til endnu. Jeg er til gengæld voksen nok til at arbejde og det har jeg gjort torsdag, fredag og lørdag aften hvilket har sat mig på sidelinjen til Mount Kimbie, The Tallest Man On Earth og Deap Vally og det har været tre meget forskellige og fede oplevelser. Især pigerne i går levede op til alle forventninger. Den kommende uge bringer også masser af godt og for mit vedkommende bliver der noget af et folk'et præg over det. Forhåbentlig også et møde med mine gamle flammer i Placebo. Man kan også spare sit krudt og sine skejsere og støtte de trængte filippinske børn ved et storstilet musikalsk show i Store Vega søndag d 1 dec. 


Man 25: Frightened Rabbit i Lille Vega kl 21 for 205 kr.
Indiefolk/rock med smag af skotske naturkræfter.

Tir 26: Wampire + BlouseLoppen kl 21 for 70 kr.
Amerikansk lo-fi indie.

Tor 28: Mellemblond + Mouritz/Hørslev i Lille Vega kl 21 for 165 kr.
Moderne samtidslyrik møder blød singer/songwriter pop.

Tor 28: The Dodos + Artificial BrothersMusikcafeen kl 21 for 100 kr.
Heftige og enkle men imponerende varierende melodier fra amerikanske The Dodos og storstilet dansk indierock.

Tor 28: Digitalism + Tomas Barfod + My Heart The Brave m.fl. på Rust fra kl 22 for 110 kr.
Der er skruet op for festen på alle etager hos Rust!  

Fre 29: Tricky i Lille Vega kl 21 for 300 kr.
Rapper og producer der definerede 90'ernes mørke trip hop med en bund af tung soul.

Fre 29: Queens Of The Stone Age i Forum kl 20 for 400 kr.
Kæmper indenfor tung og beskidt ørkenrock. 

Lør 30: Villagers i Lille Vega kl 21 for 155 kr.
Interessant irsk indiefolk som jeg sidst så varme op for Grizzly Bear.

Lør 30: Placebo i Falconer kl 20 for 425 kr.
Det tætteste jeg kommer på at være fan af emo. Elsker Placebos dysfunktionelle og mørke univers!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar