27. apr. 2014

Gå lige ud og hør her! (uge 18)

Wildbirds & Peacedrums

Mmm, sikke en weekend! Nu smager det virkelig af sommer...og af lyserøde cava bobler og is. Fredag blev til en gigantisk fest sammen med Whomadewho og et vanvittigt tændt publikum. Jeg har før med udelt begejstring beskrevet en koncert med festaberne, så det bruger jeg ikke flere linjer på, men jeg kan tilføje, at der denne gang fløj crowdsurfere ud over gulvet som var det et fjendtligt missilangreb med ølbade og ufrivillige kindheste som følgesvende. Pludselig føles Roskilde enormt tæt på! Men altså, kan det blive ret meget mere herligt? Næste uges program er spartansk og det kan aflæses på koncertkalenderne at det glitrende og flamboyante Eurovision kommer til byen. Om lidt er det halve København omdannet til et fabelagtigt freakshow og jeg kommer selv til at få nogle førstehåndsoplevelser undervejs. Mon ikke der falder et par ord af på vejen om det. Hvis man ikke har alt for travlt med at grille og drikke kold rosé og øller i solen, så kan man krydre en lille smule med disse koncerter:


Ons 30 apr: The Liberty Balance + EkkoLoppen kl 21 for 60 kr.
Jeg er en sucker for dybe mandestemmer og i The Liberty Balance findes manden der tager medaljen. Stemningen er ensom, melankolsk americana folk med udsigt til en støvet ørken i sort/hvid. 

Fre 2 maj: 60 min of Wildbirds & Peacedrums i Store Vega kl 20 for 190 kr.
Duoen der normalt klarer sig fremragende med vokal og percussion slår pjalterne sammen med byens symfoniorkester og giver Vegas publikum en ganske usædvanlig oplevelse.

Fre 2 maj: BendikKulturhuset Islands Brygge kl 20 for 80 kr.
Bombastisk norsk elektrorock der forener klassiske rockelementer med tung electronica i naturkraftlignende energiudladninger.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar