15. jun. 2012

Bear in Heaven


Nu skulle næste skridt egentlig være Northside Festival. Men der sneg sig lige pludselig en mulighed ind for at se Bear in Heaven, som jeg svagt mindes at have hørt for en del år siden i en tom Voxhall sal. I aften skulle de spille i en halvtom Lille Vega sal og det er jo vel et skridt op i og for sig. Jeg er lidt i problemer, for jeg ved ikke nøjagtig, hvordan jeg vil beskrive det her band og jeg ved heller ikke helt endnu, hvad jeg mener om dem. Bandet drives primært af bas og trommer og en frontmand der ligner en ung Willem Dafoe, tilmed i umiddelbare karaktertræk; lidt diabolsk, lidt beskidt, lidt sexet og lidt bøsset. De lagde overraskende rock'et ud med de første par numre i en tung mørk scenebelysning med lidt neon lysstænger i baggrunden. Så annoncerede de nye numre og de blev efter min smag lidt lovligt monotone og droneagtige. Det næste øjeblik havde bandet bevæget sig over i klubgenren og gjorde derved mig en kende konfus på, hvad det egentlig er, de gerne vil levere. Men jeg må erkende, at når bassen virkelig legede og trommerne spillede taktfast og en anelse vredt så var det inviterende dansabelt. Men jeg har dog på fornemmelsen, at Bear in Heaven altid vil være outsiderne til festen. De nåede også at få sendt props ud til blandt andre Oh No Ono, som de nævner i en sang og Indians som varmede op for dem. 

Nu skal tasken pakkes til 4 dage i Aarhus med musik og dejlige mennesker! Der følger nok updates, hvis jeg kan bearbejde alle indtrykkene...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar