13. jun. 2012

Party i provinsen / Gå lige ud og hør det her! (15-16 juni)

Sidste weekend indledte jeg seriefænomenet "Gå lige ud og hør det her!". Jeg tvivler på, at det lagde ud med at være en succes og jeg var ikke selv en stor støtte, da jeg personligt sad i min families skød ude på Djursland fredag aften langt fra alle mine anbefalinger. Til gengæld blev jeg vidne til en klassisk byfest i den yderste provins og det er ikke en oplevelse der skal gå bloggen forbi!
Når provinsen fester er det med DJ Hansi bag pulten (og det er åbenbart år efter år), så vi sad naturligvis og ventede på ham med åndeløs spænding. Hansi havde det svære kår at følge efter New Orleans jazzorkestret, men han skruede forventningerne stærkt i vejret ved at sætte en Star Wars agtig hymne på i 5-10 min og undervejs annoncere over mikrofonen, at nu var der kun "2 minutter tilbage til DJ Hansi's kongeniale royale temaaften"! Som en ægte superstjerne lod han det lettere uinteresserede publikum vente yderligere et par minutter efter hymnen var ebbet ud, før han endelig kom frem igen iført rød kappe og kongekrone. Vi sad muligvis lidt langt væk fra scenen og jeg var muligvis blændet af lidt fordomme, men det så grangiveligt ud som om, at Hansi under kronen var ramt af lidt Downs syndrom... Uanset lagde Hansi stilsikkert ud med at sætte Michael 'the king of pop' Jackson på og jeg er stolt af at sige, at min moder var den første på dansegulvet med en lokal charlatan. Min faster og jeg var selvfølgelig nødt til at følge trop. Så skiftede Hansi brat til Rocazinos 'Ridder Lykke' og vi forlod dansegulvet igen. Allerede der var det nok byfest for os, men vi blev fuldt ud af festteltet og ned af hovedgaden med Hansi's desperate råb bag os; "Øster Alling, hvor er i??!"
Hjemme under dynen blev vi ikke snydt for resten af sættet og Britney såvel som 'Himmelhunden' er tilsyneladende også med royale kvaliteter. Jeg takkede i hvert fald Gud, konge og fædreland for en kongenial aften med DJ Hansi!
 Selv en konge kan have svært ved at lokke den kræsne pøbel på dansegulvet.

Nå, men der er jo snart en ny weekend med nye musikalske velsignelser, så her kommer igen nogle tips til hvad man kan gå ud og lytte til: 

Fre 15 juni: Billow + Peacefull James på Loppen (Kbh) for 30 kr.
(ung r'n'b/soul/rap spillet live og garanteret med masser af spunk)

Lør 16 juni: Eclectric Moniker på Lille Vega (Kbh) for 130 kr.
(De fleste har vel hørt hypen og mon ikke man får en smag af caribisk sommer. Derudover opvarmer århusianske Bodebrixen og der svenskofilt indiepop når det er gladest og bedst)

Lør 16 juni: Christian Hjelm + Death Valley Sleepers på Nørrebro Bryghus (Kbh) for 0 kr!
(Christian med den karakteristiske stemme, og hår, på dansk og 60'er poprock)

15,16,17 juni: Northside Festival i Aarhus for 1400 bananer
(Jeg glæder mig bl.a til Bombay Bicycle Club, Little Dragon, The Hives, Kasabian og mange flere!!)

God weekend! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar